Author Topic: [ORP]Andernach memories  (Read 11064 times)

(RIP) Harald Magnusson

• General group
  • Hero Member
  • *
  • Honour: 0
Re: [ORP]Andernach memories
« Reply #90 on: 18 November, 2013, 06:24:04 PM »
My Lord, it's my pleasure to introduce you, once again, our warriors Bartolomeo Dandolo, Orso Björnsson, and Prometeo Cagliostro.

Harald knows those men. He knows their loyalty, and their devotion to the Kingdom and to their Lady. Long time ago they put their trust and lives into their Lad's hands, and she drove them towards north, into an unknown land to build a new future.

Very well Lady Aldobrandeschi. Introduce to me your Fiefdom bearers.

Giulia Aldobrandeschi

• General group
  • Hero Member
  • *
  • Honour: 1
« Reply #91 on: 18 November, 2013, 08:28:57 PM »
Very well Lady Aldobrandeschi. Introduce to me your Fiefdom bearers.

Giulia gently smiled, nodding to to the King. Then she made a gesture to Sir Andries.
He took a step forward, his face serious, his posture proud, but a flashing joy into eyes, she noticed, glad about.

"The Andernach appointment ceremony begins.
Lord Bartolomeo Dandolo, it’s your time to swear your oath in the hands of your Vassal Lady Aldobrandeschi"

Verba movent, exempla trahunt - εἶ, γνῶθι σεαυτόν, μηδὲν ἄγαν

(RIP) Bartolomeo Dandolo

• General group
  • Baby Member
  • *
« Reply #92 on: 18 November, 2013, 11:09:32 PM »
Bartolomeo era emozionato; lui che era considerato da tutti una persona fredda e dal carattere non facile a stento tratteneva le lacrime.
Gli venne in mente il giorno in cui Lady Giulia gli propose di venire in quella terra allora lontana e a lui sconosciuta; l'entusiasmo era tanto, ma era tanta anche la paura di non farcela.
Andernach allora era un piccolo villaggio di confine, ora era una città rigogliosa.
Bartolomeo fissò attentamente Cagliostro ed Orso, i suoi compagni di mille avventure; sapeva che insieme a loro non avrebbe mai permesso a nessuno di fare del male a Lady Giulia e che avrebbero difeso il loro feudo fino alla morte.
Era il momento di fare il giuramento, per vincere l'emozione Bartolomeo guardò l'arazzo della battaglia di Mainz, ricordava bene la violenza di quello scontro ed un brivido gli percorse la schiena; il suo sguardo divenne serio e fiero e con passo deciso si avvicinò a Lady Giulia.
Fece una riverenza al Re e poi si inginocchiò ai piedi di Lady Giulia, chinò il capo e le porse le mani e disse: "Lady Giulia: Voi mi avete voluto al Vostro servizio, mi avete sostenuto nei momenti difficili e mi avete dato la possibilità di sentirmi utile ad una causa; ecco, io metto la mia vita nelle Vostre mani, disponetene a Vostro piacimento".
-----------------------------------------------------------------------------
Bartholomew was excited , and he was considered by all a cool person and character not easy barely held back the tears .
He remembered the day when Lady Julia asked him to come in that land far away , and then he did not know the enthusiasm was so , but it was so much the fear of not succeeding.
Andernach was then a small border village , was now a thriving city .
Bartholomew looked carefully Cagliostro and Bear , his companions of many adventures , knowing that together they would never allow anyone to hurt Lady Julia and that they would defend their feud to the death.
It was time to take the oath , to win the emotion Bartholomew looked at the tapestry of the Battle of Mainz, remembered the violence of the collision and a shudder ran through his back, his eyes became serious and proud and with a firm step is approached Lady Julia.
Curtsied to the King and then knelt at the foot of Lady Julia, bowed his head and held out his hands and said : " Lady Julia: You have wished me to your service, you have sustained me in difficult times and you gave me a chance to feel useful to a cause , behold, I put my life in your hands , disponetene to your liking . "

Giulia Aldobrandeschi

• General group
  • Hero Member
  • *
« Reply #93 on: 19 November, 2013, 12:18:43 PM »
Giulia took in her hands  Lord Barthlomeo's hands and her face impassive, she listened his oath.

"Lady Giulia: You have wished me to your service, you have sustained me in difficult times and you gave me a chance to feel useful to a cause, behold, I put my life in your hands, disponetene to your liking".

She nodded and turning to the King and then to all people in the room she answered - Lord Bartolomeo Dandolo, I accept Your oath and I take in my turn the responsibility it entails.
My Lord, Nobles and citizens of Andernach, I call you all as witnesses of His oath and my consent.

She took a short break during which Sir Andries discovered the rack to the right, took one of the swords in flat way and a servant took a bundle of cloth from the chest.

Motioning for Lord Bartolomeo to get up, she took the sword offered to her and continued - With this sword, today I appoint You Knight of Mainz, the southernmost region of the fiefdom of Andernach and of the Kingdom. May this blade in your hands be always in defense of that land and its lifes, today and every day of Yours.
From today I grant You the right to bear of Mainz coat of arms, as embroidered on this shirt
- she said, pointing to her right.
May the white of its linen remember You the clearness of Your conscience and Your loyalty today to all Flanders. Finally, due to Your services, Your expertise and Your bravery, I appoint You as Guard Captain of Andernach, shield of the entire fiefdom.

She paused, looking him straight in eyes, as for weighing the effect of her words and smiling she added - At the end of the ceremony Sir Andries will show You the war horse which I'll personally gift You. I believe it will have no difficulty to hold the weight of your armor and it has been personally trained by Sir Andries for such a purpose.

Then she turned  to the King, gently smiling, so that he could ratify, in person, with his consent the words she just pronounced.

Giulia prese fra le sue le mani di Lord Bartolomeo, il viso impassibile ascoltò il suo giuramento.

"Lady Giulia: Voi mi avete voluto al Vostro servizio, mi avete sostenuto nei momenti difficili e mi avete dato la possibilità di sentirmi utile ad una causa; ecco, io metto la mia vita nelle Vostre mani, disponetene a Vostro piacimento".

Annuì e rivolgendosi al Re e poi alle persone nella sala rispose - Lord Bartolomeo Dandolo, accetto il Vostro giuramento e mi faccio carico a mia volta della responsabilità che comporta.
Mio Signore, Nobili e cittadini di Andernach, chiamo voi a testimoni del suo giuramento e del mio consenso.

Fece una breve pausa durante la quale Sir Andries scoprì la rastrelliera alla sua destra e prese di piatto una delle spade e un servitore un involto di stoffa dalla cassapanca.

Facendo cenno a Lord Bartolomeo di alzarsi, prese la spada che le veniva porta e continuò - Con questa spada oggi io Vi nomino Cavaliere di Mainz, la regione più a sud del Feudo di Andernach e del Regno. Che la sua lama nelle Vostre mani sia sempre a difesa di quella terra e delle sue vite, oggi e in ogni giorno della Vostra.
Da oggi Vi assegno il diritto di fregiarVi dello stemma di Mainz, come ricamato su questa camicia
- disse indicando alla sua destra.
Che il bianco del suo lino, Vi ricordi il nitore della Vostra coscienza e della Vostra fedeltà di oggi alle Fiandre tutte. Infine, sulla base dei Vostri servigi, della Vostra perizia e del Vostro valore, vi nomino Capitano della Guardia di Andernach, scudo dell'intero feudo.

Fece una pausa, guardandolo dritto negli occhi, come per soppesare l'effetto delle sue parole e sorridendo aggiunse ancora - Al termine della cerimonia Sir Andries vi mostrerà il destriero di cui Vi faccio personalmente dono. Credo che non avrà difficoltà a reggere il peso della Vostra armatura ed è stato addestrato personalmente da Sir Andries allo scopo.

Si volse poi verso il Re, sorridendo, cosicché lui in persona convalidasse con il suo consenso le parole appena pronunciate.

(RIP) Harald Magnusson

• General group
  • Hero Member
  • *
« Reply #94 on: 21 November, 2013, 04:07:00 PM »
Harald stood up from the chair and went near Lady Giulia.

Lord Bartolomeo of Mainz he started you sweared your loyalty to the Kingdom of Flanders and to the King and, today, you swear your oath to the Fiefdom you belong to, and to your Vassal.

Looking the man he continued Your arm, your sword will be the strenght of the Fiefdom, the shield of the Kingdom here in the south. Be brave Lord Bartolomeo and never retreat in front of the enemy! the People of Flanders rely on you and so the King.

Than, placing is hand on the right shoulder of the man Harald said May the Gods bless your sword.

(RIP) Bartolomeo Dandolo

• General group
  • Baby Member
  • *
« Reply #95 on: 21 November, 2013, 09:14:13 PM »
Bartolomeo era molto fiero dei riconoscimenti ricevuti: Cavaliere di Mainz e Capitano della guardia di Andernach; quando era arrivato nelle Fiandre era solo un umile falegname, ora era un nobile del Regno, molto più di quanto si sarebbe mai aspettato.
Le parole di Lady Giulia e del Re lo avevano emozionato ed una lacrima gli solcò il viso.
Prese i doni di Lady Giulia e disse: "Mia Signora: non mi aspettavo questi doni, Vi ringrazio di cuore".
Poi rivolgendosi al Re aggiunse: "Mio Re: avrei difeso il Feudo ed il Regno anche a mani nude, ma con una spada di codesta fattura sarà molto meglio".
Allontanatosi un pochino brandì la spada e la fece roteare, il sibilo che emetteva lo elettrizzava; avrebbe voluto gridare a tutti la sua gioia, ma la cerimonia doveva continuare, quindi si fece da parte pensando che una volta finito tutto avrebbe potuto vedere il suo cavallo ed avrebbe sfogato le sue emozioni galoppando per le campagne.

----------------------------------------------------------------------

Bartholomew was very proud of the awards received: Knight of Mainz and captain of the guard of Andernach, and when he arrived in Flanders was just a humble carpenter, was now a noble of the kingdom, much more than you would ever expect.
The words of Lady Julia and the King had excited and a tear gleamed across the face.
He took the gifts of Lady Julia and said, "My Lady, I did not expect these gifts, Thank you so much."
Then, turning to the King added: "My King: I defended the Feud and the Kingdom even with bare hands, but with a sword Of this bill will be much better."
He went away a little bit brandished his sword and swung, the hiss emitting electrified him, he wanted to shout to all his joy, but the ceremony was to continue, then stepped aside thinking that once you have finished all he could see his horse and he vented his emotions galloping through the countryside.

Giulia Aldobrandeschi

• General group
  • Hero Member
  • *
« Reply #96 on: 22 November, 2013, 07:37:32 PM »
"My Lady, I did not expect these gifts, Thank you so much"

Giulia smiled in turn, the feelings of Lord Bartolomeo were sincere, as his emotion was witnessing.
She watched as he swung the two-hands sword as a boy's one and nodded in satisfaction.

Later let me know what name you will give to the Shire bay awaiting you in the stables, Lord Bartolomeo - she said always smiling and then she made again a gesture to Sir Andries, who promptly called - Sir Orso Björnsson, it is your time to swear in the hands of your Vassall Lady Aldobrandeschi.

"Mia Signora: non mi aspettavo questi doni, Vi ringrazio di cuore".

Giulia gli sorrise di rimando, i sentimenti di Lord Bartolomeo erano sinceri, la sua emozione lo testimoniava.
Lo osservò roteare la spada a due mani come se fosse una spada da ragazzi e annuì soddisfatta.

Fatemi poi sapere che nome darete allo Shire baio che vi attende nelle scuderie, Lord Bartolomeo - aggiunse sempre sorridendo e poi fece nuovamente cenno a Sir Andries, che prontamente chiamò - Sir Orso Björnsson, è il vostro momento di giurare nelle mani del Vassallo Dama Aldobrandeschi. 

(RIP) Orso Björnsson

• General group
  • Jr. Member
  • *
« Reply #97 on: 25 November, 2013, 04:14:39 PM »
Orso si avvicinò alquanto innervosito, era oltremodo evidente il suo disagio in una cerimonia formale come questa; diede uno sguardo fuori dall’enorme vetrata della sala, vide volteggiare Hela e un poco si tranquillizzò.
Non si era vestito in maniera particolare per quell’occasione, non vedeva il motivo di apparire diverso da ciò che era, perciò era abbigliato come al solito, con l’immancabile ascia sulla schiena.
Arrivò davanti a Lady Giulia e si inginocchiò al suo cospetto:

-Styrke og ære Lady Julia, sono qui davanti a voi oggi per fare il mio dovere.
Possa Thor donarmi la sua forza per sconfiggere tutti i jotuns nel mio cammino,
siano essi giganti del mondo, della mente o del cuore.
Aiutami a fare il giusto per Andernach, la mia gente e per chi lo merita.
Io metto la mia ascia al vostro servizio, possa essa sempre essere affilata.

Detto questo, non alzò gli occhi verso la sua Milady, ma rimase immobile in attesa.

__________________________________________________________________________________________________________________

Orso came pretty nervous, it was exceedingly clear his discomfort in a formal ceremony as this; glanced out the huge window of the room, he saw Hela and he calmed down.
He was not dressed for the occasion in a special way, saw no reason to look different from what it was, so he was dressed as usual, with the inevitable axe on his back.
He came to Lady Giulia and knelt:

Styrke-og Aere Lady Giulia, I'm here in front you today to do my duty.
Thor can give me the strength to defeat all jotuns in my way,
whether they are giants of the world, of the mind or heart.
Help me do the right thing for Andernach, my people and for those who deserve it.
I put my axe at your service, it can always be sharpened.

That said, he did not look up at her Milady, but stood waiting.

Giulia Aldobrandeschi

• General group
  • Hero Member
  • *
« Reply #98 on: 25 November, 2013, 09:31:56 PM »
Giulia looked at Sir Orso, kneeling in front of her, and her face impassive, she listened his oath.

- Styrke-og Aere Lady Giulia, I'm here in front you today to do my duty.
Thor can give me the strength to defeat all jotuns in my way,
whether they are giants of the world, of the mind or heart.
Help me do the right thing for Andernach, my people and for those who deserve it.
I put my axe at your service, it can always be sharpened.

She nodded, taking his hands in her ones, and turning to the King and then to all people in the room she answered according to the ritual - Sir Orso Björnsson, I accept Your oath and I take in my turn the responsibility it entails.
My Lord, Nobles and citizens of Andernach, I call you all as witnesses of His oath and my consent.

She took a short break waiting Sir Andries gave her a sword in flat way and a servant took another bundle of cloth from the chest.

Motioning for Sir Orso to get up, she took the sword offered to her and continued - With this sword, today I appoint You Knight of Koln, the fiefdom's region closest to your nordic soul. May this blade in your hands be always in defense of that land and its lifes, today and every day of Yours.
From today I grant You the right to bear of Koln coat of arms, as embroidered on this shirt
- she said, pointing to her right.
May the white of its linen remember You the clearness of Your conscience and Your loyalty today to all Flanders.
Finally, due to Your services, Your expertise and Your bravery, I appoint You as Lieutenant of Andernach, second in command to Lord Bartolomeo Dandolo.

She paused, looking him straight in eyes, and finally smiling brightly she added - A long time ago I offered you another gift, asking for help. The patience and care that you've had show the qualities of your heart.

She looked at the window and saw Hela impatient circling in the sky.

Then she turned  to the King, gently smiling, so that he could ratify, in person, with his consent the words she just pronounced.

Giulia guardò Sir Orso, inginocchiato di fronte a lei, il viso impassibile ascoltò il suo giuramento.

- Styrke og ære Lady Julia, sono qui davanti a voi oggi per fare il mio dovere.
Possa Thor donarmi la sua forza per sconfiggere tutti i jotuns nel mio cammino,
siano essi giganti del mondo, della mente o del cuore.
Aiutami a fare il giusto per Andernach, la mia gente e per chi lo merita.
Io metto la mia ascia al vostro servizio, possa essa sempre essere affilata.

Annuì, prendendo le sue mani nelle sue, e rivolgendosi al Re e poi alle persone nella sala rispose in accordo al rituale - Sir Orso Björnsson, accetto il Vostro giuramento e mi faccio carico a mia volta della responsabilità che comporta.
Mio Signore, Nobili e cittadini di Andernach, chiamo voi a testimoni del suo giuramento e del mio consenso.

Fece una breve pausa in attesa che Sir Andries le porgesse di piatto una delle spade e un servitore prendesse un altro involto di  stoffa dalla cassapanca.

Facendo cenno a Sir Orso di alzarsi, prese la spada che le veniva porta e continuò - Con questa spada oggi io Vi nomino Cavaliere di Koln, la regione del feudo più vicina al vostro animo di uomo del Nord. Che la sua lama nelle Vostre mani sia sempre a difesa di quella terra e delle sue vite, oggi e in ogni giorno della Vostra.
Da oggi Vi assegno il diritto di fregiarVi dello stemma di Koln, come ricamato su questa camicia
- disse indicando alla sua destra.
Che il bianco del suo lino, Vi ricordi il nitore della Vostra coscienza e della Vostra fedeltà di oggi alle Fiandre tutte. Infine, sulla base dei Vostri servigi, della Vostra perizia e del Vostro valore, vi nomino Luogotenente di Andernach, secondo in comando a Lord Bartolomeo Dandolo.

Fece una pausa, guardandolo dritto negli occhi, e infine sorridendo radiosa aggiunse - Molto tempo fa vi ho offerto un altro dono, chiedendovi aiuto. La pazienza e la cura che ne avete avuto mostrano le doti del vostro cuore

Volse lo sguardo alla finestra e vide Hela volteggiare nel cielo impaziente.

Si volse poi verso il Re, sorridendo, cosicché lui in persona convalidasse con il suo consenso le parole appena pronunciate.

(RIP) Harald Magnusson

• General group
  • Hero Member
  • *
« Reply #99 on: 01 December, 2013, 12:05:54 AM »
While Lady Giulia was replying to the man in front of her, Harald was looking outside the window, his sight attracted by what seemed to be a beautiful hawk flying in the blue sky.

Harald turned his sight to Lady Giulia and he saw her smiling, probebly he lost his minds again in his ancestors' land. He stood up and went in front of the northerman.

He looked the man for a moment, direct into his eyes, than he asked Bror, hauk der ute, hva gjør du?*

*Brother, the hawk outside, what does it means for you?
« Last Edit: 01 December, 2013, 12:07:25 AM by Harald Magnusson »

(RIP) Orso Björnsson

• General group
  • Jr. Member
  • *
« Reply #100 on: 24 December, 2013, 07:17:22 PM »
"Bror, hauk der ute, hva gjør du?"

Orso looked  Hela and smiled :"Det hauk, og jeg er bare å være"
"Once, in the lands of the North had a hawk, I found him wounded and taken care of me ever since we were inseparable, it was an extension of me, thanks to him, my eyes had no boundaries ..... until during a battle was mortally wounded.
I promised myself not to have any more beside, too dangerous and too painful to be around me.
But one day, when Lady Julia took me to this little washboard wound, I felt a thrill, and from that day I Hela and we are all one".

(RIP) Harald Magnusson

• General group
  • Hero Member
  • *
« Reply #101 on: 27 December, 2013, 06:24:18 PM »
Harald carefully listened while the northern man narrated his own history.

It seems our Ancient Northern Gods are favoring one of their sons. They sent to you the wisdom of Veðrfölnir twice.

The hawk upon the eagle upon the tree of the world will let you see the path. It seems you have to do something here… Harald said looking the man whether to protect this land or doing something else, it will be up to you to find the way, but Gods are at your side. Don’t forget their favor, be brave and bring honor to this sword.

Giulia Aldobrandeschi

• General group
  • Hero Member
  • *
« Reply #102 on: 15 February, 2014, 10:24:52 AM »
Giulia continued to observe Hela's flight while the King and Sir Orso was talking about, as she was really captured by the spectacle of her elegance and power.
She turned back to the two men and smiled, feeling their pleasure in speaking their native language - They will have time to talk more later at the party - she murmured.

Just one last oath was remaining. Giulia looked at the tapestry of the Battle of Mainz. Standing beside it, Lord Prometeo was waiting quietly.
Giulia smiled, full aware as under that modest air, not common tenacity and self-balance were hidden. So many times she had proof of them.
She nodded sure of her choice and motioned to Sir Andries, who promptly called - Lord Prometeo Cagliostro, it's your time to swear in the hands of Vassal Lady Aldobrandeschi.

OoC I apologize for the delay in the tread, but the fiefdom history needs to be registered in its timeline.

Giulia continuò ad osservare il volo di Hela mentre il Re e Sir Orso ne parlavano, come catturata da quello spettacolo di eleganza e potenza.
Si volse di nuovo verso i due uomini e sorrise percependo il piacere di entrambi nel parlare la propria lingua natale - Avranno di che discorrere più tardi alla festa - mormorò.

Rimaneva un ultimo giuramento. Giulia guardò verso l'arazzo della battaglia di Mainz. In piedi, Lord Prometeo attendeva silenzioso.
Giulia sorrise, ben sapendo come sotto quell'aria modesta, si celassero una tenacia e un equilibrio non comuni, di cui così tante volte aveva avuto prova.
Annuì sicura della sua scelta e subito fece nuovamente cenno a Sir Andries, che prontamente chiamò - Lord Prometeo Cagliostro, è il vostro momento di giurare nelle mani del Vassallo Dama Aldobrandeschi.     

OoC Mi scuso per il ritardo, ma la storia del feudo deve essere registrata nella sua sequenza temporale.
« Last Edit: 15 February, 2014, 10:27:54 AM by Giulia Aldobrandeschi »

Prometeo Cagliostro

• General group
  • Full Member
  • *
« Reply #103 on: 18 February, 2014, 01:20:12 AM »
Lord Prometeo was a quiet man, affable manner and resolute when it was necessary to take

decisions. It certainly was not accustomed to such ceremonies, and it was very far away

from everything that was beyond the essentials.
But in his heart he had never been so happy as this time to assist, along with his

friends and brothers of all time, the party of his fief . He had seen parading in front

of him, his companions of many adventures and many battles , was genuinely happy for them

for the rewards they had received and could not wait to be able to celebrate, later ,

privately with them in the famous tavern of Andernach ..
When it came his time Lord Prometeo looked around , glad to see once again that place

which is his home , walked with small steps before the King and Vassal who were waiting ,

looked at them for a moment in his eyes as usually done with people you admire and

respect. The king , while maintaining the solemn tone demanded that the ceremony seemed

very at ease and stared Cagliostro with a slight smile ; Lady Aldobrandesch is , however,

was very polite and formal attitudes . You could see he was nervous and kept us that

things goes without mishap ; Lord Prometeo now knew for a long time and knew how

important it was for her. Therefore, without further ado, he knelt down in front of them

and all of a single breath , he said: "
I swear

before the King and the Spirit Almighty ,
to all the symbols that represent them and
Flemish entire People
my sword , my soul and my heart
by this time will be serving
Vassal  of the Kingdom of Flanders
Lady Julia Aldobrandeschis, which will dispose of
as it deems appropriate as she
will guide my every gesture searching
Divine Light and justice;

I swear
 Loyalty ' and I pay tribute to my Vassal
and the Crown of this Kingdom ;
I swear to be a good and fair knight,
reverent and generous, shield the weak, obedient to my lord ,
first in battle, courteous at all times ,
sample of what is right and good.

I swear
 I will brave every Flemish brother ,
that virtue, truth and honor become names
with whom you can call me and with them ,
combined with all my mates ,
I will fight to defeat the abuses
and any enemy of the Flemish people .

I swear
 that even when I have to resort to violence
will not hurt to drive my hand
but the Almighty wants to take my life
if by this I will instigate .

I swear
 who will fight always to respect this oath.

I swear . "

And with his eyes and moved his gaze sincere Lord Prometeo tried yet those in whose ever

had just put his entire life ...

--------------------------------                                   

Lord Prometeo era un uomo tranquillo, affabile nei modi e risoluto nel momento in cui

occorreva prendere decisioni. Non era certo avvezzo a simili cerimonie ed era molto

lontano da tutto quello che era oltre l'essenziale.

Ma in cuor suo non era mai stato tanto felice come questa volta di assistere, insieme ai

suoi amici e fratelli di sempre, alla festa del suo feudo. Aveva visto sfilare davanti a

lui i suoi compagni di mille avventure e di tante battaglie; era sinceramente felice per

loro per le gratificazioni che avevano ricevuto e non vedeva l'ora di poter festeggiare,

in un secondo momento, privatamente  con loro nella famosa taverna di Andernach..

Quando giunse il suo momento Lord Prometeo si guardò intorno, felice di vedere ancora una

volta quel luogo che è casa sua, si avvicinò a piccoli passi dinanzi al Re e al Vassallo

che lo stavano attendendo; li guardò per un attimo negli occhi come solito fare con le

persone che ammira e stima. Il Re, pur mantenendo quel tono solenne che la cerimonia

richiedeva, sembrava molto a suo agio e ricambiò lo sguardo di Cagliostro con un sorriso

appena accennato; Lady Aldobrandeschi invece era molto compita e formale negli

atteggiamenti. Si vedeva che era nervosa e che ci teneva che le cose filassero senza

alcun contrattempo; Lord Prometeo oramai la conosceva da tempo e sapeva bene quanto

questo fosse importante per lei. Pertanto, senza indugiare oltre, si inginocchiò davanti

a loro e, tutto d'un sol respiro, disse:

" Giuro

dinanzi al Re e allo Spirito Onnipotente,
a tutti i simboli che li rappresentano e
all'intero Popolo Fiammingo
che la mia Spada, la mia Anima e il mio Cuore
da questo momento saranno al servizio
del Vassallo del Regno delle Fiandre
Lady Giulia Aldobrandeschi, la quale potrà disporne
come riterrà più opportuno poichè Ella
guiderà ogni mio gesto alla ricerca
della Luce Divina e della giustizia;

Giuro
 fedelta' e rendo omaggio al mio Vassallo
e alla Corona di questo Regno;
giuro di essere un buono e giusto cavaliere,
riverente e generoso, scudo dei deboli, obbediente al mio signore,
primo in battaglia, cortese in ogni momento,
campione del giusto e del buono.

Giuro
 che ogni valoroso Fiammingo mi sarà fratello,
che virtù, verità e onore diverranno i nomi
con cui mi si potrà chiamare e con essi,
unito a tutti i miei compagni,
combatterò per sconfiggere i soprusi
e qualsiasi nemico del popolo Fiammingo.

Giuro
 che anche quando dovrò ricorrere alla violenza
non sarà il male a guidare la mia mano
ma voglia l'Onnipotente prendersi la mia vita
se da questo mi lascerò istigare.

Giuro
 che lotterò sempre per rispettare questo giuramento.

Giuro."

E con gli occhi commossi e lo sguardo sincero Lord Prometeo cercò ancora coloro nelle cui

mai aveva appena riposto la sua intera vita...

Giulia Aldobrandeschi

• General group
  • Hero Member
  • *
« Reply #104 on: 18 February, 2014, 11:11:58 AM »
Giulia looked at Lord Prometeo, kneeling in front of her, and her face impassive, she listened his oath.

"I swear
  before the King and the Spirit Almighty,
to all the symbols that represent them and
Flemish entire People
my sword, my soul and my heart
by this time will be serving
Vassal  of the Kingdom of Flanders
Lady Julia Aldobrandeschis, which will dispose of
as it deems appropriate as she
will guide my every gesture searching
Divine Light and justice;

I swear
 Loyalty ' and I pay tribute to my Vassal
and the Crown of this Kingdom;
I swear to be a good and fair knight,
reverent and generous, shield the weak, obedient to my lord,
first in battle, courteous at all times,
sample of what is right and good.

I swear
 I will brave every Flemish brother,
that virtue, truth and honor become names
with whom you can call me and with them,
combined with all my mates,
I will fight to defeat the abuses
and any enemy of the Flemish people.

I swear
 that even when I have to resort to violence
will not hurt to drive my hand
but the Almighty wants to take my life
if by this I will instigate.

I swear
 who will fight always to respect this oath.

I swear."

She nodded, taking his hands in her ones, and turning to the King and then to all people in the room she answered according to the ritual - Lord Prometeo Cagliostro, I accept Your oath and I take in my turn the responsibility it entails.

She took a short break waiting Sir Andries gave her the sword in flat way and a servant took another bundle of cloth from the chest.

Motioning for Lord Prometeo to get up, she took the sword offered to her and continued - With this sword, today I appoint You Knight of Liege, the fiefdom's region you deeply know the value. May this blade in your hands be always in defense of that land and its life, today and every day of Yours.
From today I grant You the right to bear of Liege coat of arms, as embroidered on this shirt -
she said, pointing to her right.
May the white of its linen remember You the clearness of Your conscience and Your loyalty today to all Flanders.
Due to Your services, Your expertise and Your deliberateness, I appoint You as Judge of Andernach, sure how Justice belongs to Your heart.
But for the same reasons today I will also appoint You as my successor and my heir. Any fate, both pleasant or fatal, the future shall reserve me, my heart and my spirit trust in You. Such a modesty that makes you feeling the duties that this entails, is the same one on which my unconditional trust is based on.

She paused, while a servant gave her a coffer, then looking him straight in eyes she claimed solemnly - From today I appoint You Lord of Koblenz. Here you have both seal and keys of the city. May Koblenz flourish under your leadership.

Giulia guardò Lord Prometeo, inginocchiato di fronte a lei, il viso impassibile ascoltò il suo giuramento.

" Giuro
  dinanzi al Re e allo Spirito Onnipotente,
a tutti i simboli che li rappresentano e
all'intero Popolo Fiammingo
che la mia Spada, la mia Anima e il mio Cuore
da questo momento saranno al servizio
del Vassallo del Regno delle Fiandre
Lady Giulia Aldobrandeschi, la quale potrà disporne
come riterrà più opportuno poichè Ella
guiderà ogni mio gesto alla ricerca
della Luce Divina e della giustizia;

Giuro
 fedelta' e rendo omaggio al mio Vassallo
e alla Corona di questo Regno;
giuro di essere un buono e giusto cavaliere,
riverente e generoso, scudo dei deboli, obbediente al mio signore,
primo in battaglia, cortese in ogni momento,
campione del giusto e del buono.

Giuro
 che ogni valoroso Fiammingo mi sarà fratello,
che virtù, verità e onore diverranno i nomi
con cui mi si potrà chiamare e con essi,
unito a tutti i miei compagni,
combatterò per sconfiggere i soprusi
e qualsiasi nemico del popolo Fiammingo.

Giuro
 che anche quando dovrò ricorrere alla violenza
non sarà il male a guidare la mia mano
ma voglia l'Onnipotente prendersi la mia vita
se da questo mi lascerò istigare.

Giuro
 che lotterò sempre per rispettare questo giuramento.

Giuro."

Annuì, prendendo le sue mani nelle sue, e rivolgendosi al Re e poi alle persone nella sala rispose in accordo al rituale - Lord Prometeo Cagliostro, accetto il Vostro giuramento e mi faccio carico a mia volta della responsabilità che comporta.

Fece una breve pausa in attesa che Sir Andries le porgesse di piatto una delle spade e un servitore prendesse un altro involto di  stoffa dalla cassapanca.

Facendo cenno a Lord Prometeo di alzarsi, prese la spada che le veniva porta e continuò - Con questa spada oggi io Vi nomino Cavaliere di Liege, la regione del feudo di cui bene conoscete l'importanza. Che la sua lama nelle Vostre mani sia sempre a difesa di quella terra e delle sue vite, oggi e in ogni giorno della Vostra.
Da oggi Vi assegno il diritto di fregiarVi dello stemma di Liege, come ricamato su questa camicia -
disse indicando alla sua destra.
Che il bianco del suo lino, Vi ricordi il nitore della Vostra coscienza e della Vostra fedeltà di oggi alle Fiandre tutte.
Sulla base dei Vostri servigi, della Vostra perizia e della Vostra ponderatezza, vi nomino Giudice di Andernach, sicura di come la Giustizia dimori nel Vostro cuore.

Ma per le stesse ragioni io oggi vi nomino anche mio erede e successore. Qualsiasi sorte, lieta o funesta, il futuro mi riservi, il mio cuore e il mio spirito confidano in Voi. Quella stessa modestia che Vi fa sentire le responsabilità che ciò comporta, è la medesima su cui si basa la mia incondizionata fiducia.

Fece una pausa, mentre un servitore le porgeva uno scrigno, poi guardandolo dritto negli occhi affermò solennemente - Da oggi Vi nomino Lord di Koblenz.
Qui avete il sigillo e le chiavi della città. Possa Koblenz prosperare sotto la Vostra guida.

Si volse poi verso il Re, sorridendo dolcemente, cosicché lui in persona convalidasse con il suo consenso le parole appena pronunciate.
« Last Edit: 18 February, 2014, 01:04:37 PM by Giulia Aldobrandeschi »