Author Topic: In memoria dell'amico Sassini di Martinous/In memory of Sassini di Martinous  (Read 1027 times)

(RIP) Odoacre Oddoni Farnese

• General group
  • Full Member
  • *
  • Honour: 0
Mentre ero seduto in taverna a guardare i flutti,una notizia nefasta mi addolora:è morto l'amico Sassini di Martinous.

Subito esco verso la spiaggia e con le mie mani costruisco una pira simbolica,perché gli Spiriti non tormentino l'anima del  mio amico.

"Chiedo alla terra che sia pietosa e non lo porti umiliato al cospetto di Minosse.Che Vanth e Thuchulcha gli diano ristoro durante il viaggio e non lo trattino

alla stregua di un comune mortale;che Charùn lo porti al cospetto di Ade senza guadagno,come solo per gli eroi si usa".Dette queste parole rituali,rimango

una notte a prendere auspici in attesa che l'amico Sassini mi mandi dagli Dei Ctoni un segno del suo arrivo e della sua nuova permanenza tra le sedi Infere.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

While I was sitting in the tavern to watch the waves, ominous news saddens me: Sassin di Martinous,a friend, died .

Now I go to the beach and by my hands build a pyre symbolic, because the spirits do not torment the soul of my friend.

"I ask the earth to be compassionate and not take him humiliated in front of Minosse. Vanth and Thuchulcha  give him rest during the journey and do not indent

like a mere mortal; Charun  takes him ito Hades without gain, as only heroes using". Spoken the rituals words, I wait a night long that my friend Sassini send

me a message from the Chthonic's gods that he stay here and he arrives to the Underworld

(RIP) Riccardo Di Barbossa

• General group
  • Baby Member
  • *
  • Duchy of Norimberga!
He was a great man,my father.Rest in peace.

(RIP) Hector Barbossa II

• General group
  • Sr. Member
  • *
  • King of Serbia!
Rest in Peace,grandfather.We own you all :)