Author Topic: Message to the Faithful  (Read 54 times)

Ernesto Strozzi

• General group
  • Full Member
  • *
  • Honour: 0
  • Luke II, Pontifex of the Holy Theological Church
Message to the Faithful
« on: 24 March, 2020, 11:41:23 AM »
Dear brothers and sisters in the faith,

I have sought to be independent and non-political in my administration. I have established the Theological Council for debate between regents, cardinals and other advisors. I have upheld canon law in the procedure for inquisitions, and refused to issue summary excommunications for solely political reasons.

Your vote will indicate what kind of administration we want. I have striven to be fair to all.

I acknowledge a past personal friendship with many former Theologicals in Cyrene but deny that I have allowed that to influence my decisions.

The war between England and Cyrene is not a religious war and I have not taken sides, but have sought to promote peace between all.

Cari fratelli e sorelle nella fede,

Ho cercato di essere indipendente e non politico nella mia amministrazione. Ho istituito il Consiglio teologico per il dibattito tra reggenti, cardinali e altri consiglieri. Ho sostenuto la legge canonica nella procedura di inchiesta e mi sono rifiutato di rilasciare scomunica sommarie per motivi esclusivamente politici.

Il tuo voto indicherà che tipo di amministrazione vogliamo. Mi sono sforzato di essere onesto con tutti.

Riconosco un'amicizia personale passata con molti ex teologi in Cirene, ma nego di aver permesso che ciò influenzasse le mie decisioni.

La guerra tra Inghilterra e Cirene non è una guerra religiosa e non ho preso posizione, ma ho cercato di promuovere la pace tra tutti.
« Last Edit: 24 March, 2020, 11:42:57 AM by Ernesto Strozzi »
Luke II, Pontifex of the Holy Theological Church