Author Topic: ORP - And that's how I met Orhan - E fu così che incontrai Orhan  (Read 100 times)

Fabiotto Borgia

• General group
  • Full Member
  • *
  • Honour: 0
  • Ambassador of Cyrene
Fabiotto Borgia, Ambassador of Cyrene, left the Council of Rome without knowing if it was finished or if it was continuing.
He climbed on the first ship that led to the South, lay down on a bench and fell asleep immediately.
When he opened his eyes he immediately felt he was still far from the goal.
Disappointed, he scratched his head and noticed an old man talking to the sky, holding his hands up.
The old man was well dressed, his beard cured.
Fabiotto approached intrigued, and paid attention to the old man's words:

In the begining there was nothing. But he who should not be named said that is not good and created the heaven and the earth. He created the animals on land and animals of the sky , and yet he felt his world is not complete and he created man. and still he was not happy, and so he made the women. and then he rested. Then he gave the knowladge of the land. and watched how they explored it, and marvaled at its beauty. And he who should not be named watch how they bring other offspring to life. and finally he was happy.

Then the old man lowered his hands and turned to Fabiotto.
"From your bag I see a bottle, something tells me that it contains good wine"
"You're right, old man." Fabiotto approached him and pulled out the bottle.
Both drank
"I am Fabiotto, I am a Cyreneic and come back from the Council of Rome"
"I am Orhan"
"That's all?"
"Does  it seem so little?"
"Yes"
"I'm Orhan, the one who can not be named has chosen to give me birth to Myra and I was lucky enough to have survived for many years. I lived in Venice, Urbino, Palermo, Beograd, Bursa, Cairo. I also lived in Cyrene, in Valencia, in Pest, in Dobrogea ... "
"All right, all right! Well so, I understand! Where are you headed now?"
"In Bursa, and considering my age, I think it will be the place where I will die"
Fabiotto thought about the way he had seen him pray
"I saw you praying intensely"
"It was not intensity, it was joy"
Fabiotto recalled the council of Rome, where he saw people arguing, mocking, ranting against. There, in the house of the greatest theological figure he saw no one praying.
At least not with joy as Orhan did recently
Orhan looked at Fabiotto, and realized he was thinking of something
"Tell me Fabiotto, you came back from the theological Council ... Why did you choose theological religion?"
"I do not know ... maybe because in Venice where I was born there was a theological church, but one day I decided to convert to the patriarchal"
"What do you remember of those days?"
"Well ... they were very kind and helpful with me .. I remember they told me they were only one boat, and there was no ballast ... you had to deserve this faith ... For those few days that I was patriarchal I think I deserved it. in the church that I helped to build, I did not really know who and how  to pray ... I was not educated about this ... I just knew that I had to merit this faith. Well... I realized you are a mystic I guess where you were born there was a mystical church "
"You are wrong Fabiotto I was born in a land where there were only men and women, before choosing my faith I studied in all the academies of Europe, I traveled a lot, asked questions and sought answers in ancient books. "
Fabiotto looked behind Orhan and saw Cyrene.
"Come with me to Cyrene, you will be my guest, then you will leave for Bursa"
"Thank you Fabiotto, but I want to see my little nephews. You can  come to Bursa a day if you want"

When Fabiotto arrived in Cyrene he immediately headed for the "Wowen-Laskaris" Academy. There he saw the director Emma Le Chappelle who was handling several books.
"Please, Director Emma, ​​get me all the books that talk about mystical faith, Bursa, and Myra.If you can, I'd like a room just for me."
The Director of the Academy brought him the books and left him the keys to the Academy.
She understood that Fabiotto would stay there all night studying.

Fabiotto Borgia,  Ambasciatore di Cyrene, lasciò il Concilio di Roma senza sapere se fosse finito o se stesse continuando.
Salì sulla prima nave che portasse a Sud, si sdraiò su una panchina e si addormentò subito.
Quando aprì gli occhi ebbe subito la sensazione di essere ancora lontano dalla meta.
Contrariato, si grattò la testa e notò un vecchio che parlava al cielo, tenendo in alto le mani.
Il vecchio era ben vestito, la barba curata.
Fabiotto si avvicinò incuriosito, e prestò attenzione alle parole del vecchio:

"All'inizio non c'era nulla. Ma colui che non dovrebbe essere nominato ha detto che non va bene e ha creato il cielo e la terra. Ha creato gli animali sulla terra e gli animali del cielo, eppure ha sentito che il suo mondo non è completo e ha creato l'uomo. e ancora non era felice, e così ha creato le donne. e poi si è riposato. Quindi ha dato loro la conoscenza della terra. e guardò come l'esplorarono, e si contemplò della sua bellezza. E colui che non dovrebbe essere nominato guarda come gli uomini portano in vita altri figli. e alla fine era felice.

Poi il vecchio abbassò le mani e si girò verso Fabiotto.
"Dal tuo sacco vedo una bottiglia. Qualcosa mi dice che contiene del buon vino"

"Dici bene, vecchio" Fabiotto gli si avvicinò e tirò fuori la bottiglia.
Entrambi bevvero
"Io sono Fabiotto, sono un cireneico e torno dal Concilio di Roma"
"Io sono Orhan"
"Tutto qui?"
"Ti sembra poco?"
"Si"
"Va bene. Sono Orhan, colui che non può essere nominato ha scelto di farmi nascere a Myra. Ho avuto la fortuna di essere sopravvissuto per molti anni. Ho vissuto a Venezia, a Urbino, a Palermo, a Belgrado, a Bursa, a Cairo. Ho vissuto anche a Cyrene, a Valencia, a Pest, a Dobrogea..."
"Va bene, va bene! Bene così, ho capito! Dove sei diretto ora?"
"A Bursa, e vista la mia età, credo che sarà il posto dove morirò"
Fabiotto pensò al modo in cui lo aveva visto pregare
"Ti ho visto pregare con intensità"
"Non era intensità. Era gioia"
Fabiotto ripensò al concilio di Roma, dove vide persone litigare, deridersi, inveirsi contro. Lì, nella casa della massima figura teologica non vide nessuno pregare.
Almeno non con gioia come poco fa ha fatto Orhan
Orhan guardò Fabiotto, e capì che pensava a qualcosa
"Dimmi Fabiotto, sei tornato dal Concilio dei teologici... Perchè hai scelto la religione teologica?"
"Non lo so.. forse perchè a Venezia dove sono nato c'era una chiesa teologica. Ma un giorno decisi di convertirmi al patriarcale"
"Cosa ricordi di quei giorni?"
"Beh.. sono stati molto gentili e  disponibili con me.. ricordo che mi dissero che erano una sola barca, e non esisteva zavorra.. bisognava meritarsi questa fede. Per quei pochi giorni che sono stato patriarcale credo di averlo meritato. Pregai molto nella chiesa che aiutai a costruire. In verità non sapevo chi pregare.. non sono stato istruito su  questo... sapevo solo che dovevo meritare questa fede.  Ho capito che tu sei mistico. Immagino perchè dove sei nato c'era una chiesa mistica"
"Ti sbagli Fabiotto. Io sono nato in una terra dove c'erano solo uomini e donne. Prima di scegliere la mia fede ho studiato in tutte le accademie d'Europa. Ho viaggiato molto. Mi ponevo domande e cercavo risposte nei libri antichi."
Fabiotto guardò alle spalle di Orhan e vide Cyrene.
"Vieni con me a Cyrene. Sarai mio ospite. Poi ripartirai per Bursa"
"Ti ringrazio Fabiotto, ma ho voglia di vedere i miei piccoli nipoti. Vieni tu a Bursa"

Fabiotto arrivò a Cyrene e si diresse subito verso l'Accademia "Wowen-Laskaris". Lì vide la direttrice Emma Le Chappelle che maneggiava diversi libri.
"Per favore, Direttrice Emma, mi procuri tutti i libri che parlano della fede mistica, di Bursa, e di Myra. Se è possibile vorrei una stanza solo per me. "
La Direttrice dell'Accademia gli portò i libri e gli lasciò le chiavi dell'Accademia.
Ella capì che Fabiotto sarebbe rimasto tutta la notte lì a studiare.

« Last Edit: 11 January, 2019, 10:20:32 AM by Fabiotto Borgia »

Emma Le Chappelle

• General group
  • Baby Member
  • *
Re: ORP - And that's how I met Orhan - E fu così che incontrai Orhan
« Reply #1 on: 11 January, 2019, 07:12:54 PM »
Finally, Emma made her decision to study the Mystic way. She had hesitated, but now it was time.

Infine, Emma ha deciso di studiare la via mistica.  Aveva esitato, ma ora era giunto il momento.

Fabiotto Borgia

• General group
  • Full Member
  • *
  • Ambassador of Cyrene
« Reply #2 on: 12 January, 2019, 12:18:10 PM »

Fabiotto stayed all night reading.
When the last book was closed, he sat thinking.
There was a period that he became patriarchal, and many people thought he did it to train more easily.
This was wrong.
In those days Fabiotto was not interested in training. He worked in his inn and sold cheese. Fabiotto became patriarchal only to be the first Venetian to be patriarchal. He believed that it was the right faith for Venice, since the only hostile kingdoms with Venice were the same kingdoms hostile to the patriarchal kingdoms. Fabiotto was like this: if he believed that something was right he did it, or tried to do it. Often he changed his mind, but only the presumptuous ones never change their mind.
When he became a patriarchal he was not instructed on how to pray, but he was instructed that he was now part of a family and had to play his role by helping as best he could. He did so by helping to build the church in Urbino and praying there several times. Then he realized that this faith was a faith of warriors, soldiers, and revenge. In this Fabiotto could not help, he had no enemies and had no revenge to do.
He returned to theology when the Danish allies felt threatened by Sweden. If Fabiotto had to leave in the war, he could not be patriarchal and there were no such churches in Denmark.
He thanked Jerman, the man who baptized him to the patriarchal, explained the situation to him, and more or less remained in intercourse.
Then Fabiotto moved to Cyrene, and there the church was destroyed.
Fabiotto had not been praying for months.
These were Fabiotto's thoughts. He left the Academy to stop where the church once was.
A few days ago Fabiotto had been in Liberec a few days. On the way he stopped in Venice and in Wien. In these three cities, including Liberec, there was a theological church. Fabiotto never stopped  there to pray, did not feel the need nor did he want.
Those churches for him were buildings like others.
And so it was that, thinking of all this, he saw a figure.
It was Orhan.
Fabiotto smiled and smiled also Orhan.
"I have accepted your invitation to come and see you at Cyrene, and will you grant me the honor of accompanying me to Bursa?"
The smiling  face of Fabiotto answered for him.

Fabiotto rimase tutta la notte a leggere.
Quando l'ultimo libro fu chiusto, egli restò seduto a pensare.
Ci fu un periodo che diventò patriarcale, e molte persone pensarono che lo fece per allenarsi più facilmente.
Questo era sbagliato.
In quei giorni a Fabiotto non interessava allenarsi. Lui lavorava nella sua locanda e vendeva formaggi. Fabiotto divenne patriarcale solamente per essere il primo veneziano ad essere patriarcale.  Lui credeva che era la fede giusta per Venezia, visto che gli unici regni ostili con Venezia erano gli stessi regni ostili ai regni patriarcali. Fabiotto era fatto così: se credeva che una cosa era giusta lui la faceva, o provava a farla. Spesso cambiava idea, ma solo i presuntuosi non cambiano mai idea.
Quando divenne patriarcale non fu istruito sul loro modo di pregare, ma fu istruito sul fatto che ora faceva parte di una famiglia e doveva svolgere il suo ruolo aiutando come meglio poteva. Lo fece aiutando a costruire la chiesa ad Urbino e pregando lì diverse volte. Si rese poi conto che questa fede era una fede di guerrieri, di soldati, di vendette. In questo Fabiotto non avrebbe potuto aiutare, lui non aveva nemici e non aveva vendette da compiere.
Tornò teologico quando gli alleati danesi si sentirono minacciati dalla Svezia. Se Fabiotto doveva partire in guerra, da patriarcale non poteva essere curato e non c'erano quel tipo di chiese in Danimarca.
Ringraziò Jerman, l'uomo che lo battezzò al patriarcale, gli spiegò la situazione, e più o meno rimasero in rapporti.
Poi Fabiotto si trasferì a Cyrene, e lì la chiesa venne distrutta.
Fabiotto non pregava da mesi.
Questi erano i pensieri di Fabiotto. Uscì dall'Accademia per fermarsi dove un tempo c'era la chiesa.
Pochi giorni fa Fabiotto era stato a Liberec qualche giorno. Durante il tragitto si fermò a Venezia e a Wien. In queste tre città, Liberec compresa, c'era una chiesa teologica. Fabiotto non si fermò mai a pregare, non ne sentiva il bisogno nè aveva la voglia.
Quelle chiese per lui erano edifici come altri.
E fu così, che pensando a tutto ciò, vide una figura.
Era Orhan.
Fabiotto sorrise e sorrise anche Orhan.
"Ho accettato il tuo invito di venire a trovarti a Cyrene. Mi concederai , poi, l'onore di accompagnarmi a Bursa?"
Il volto di Fabiotto sorridente rispose per lui.

Fabiotto Borgia

• General group
  • Full Member
  • *
  • Ambassador of Cyrene
« Reply #3 on: 12 January, 2019, 07:47:40 PM »

It was a long time since Fabiotto had doubts. He often thought about it.
Theology had disappointed him a lot. Disappointed by the exponents, disappointed by the decisions, disappointed by the events. Even those who were once theological had disappointed him when they became patriarchal: to go from the theological to the patriarchal was for weak people, for those weak who wanted to be strong all together without fighting, and once strong, to persecute the weak.
Fabiotto was so embittered that he could not call them cowards as many others called them.
Fabiotto called them useless, and devoting so many thoughts to useless things and useless people was inappropriate.
Fabiotto immediately thought of something else.
He thought that as a theological he did a lot. He had always put his face there and when they asked him to destroy the church he replied "NO!"
Fabiotto had nothing to reproach himself. If Theos really exists, he would shake hands with Fabiotto and thank him.
Fabiotto had only stopped believing in things and people.

12-Jan-1319, 12:39:21   Fabiotto Borgia have abandoned Theological Church and have become again an atheist.

On the ship bound for Bursa, Fabiotto and other Cyrenics, they listened to Orhan praying.
With joy.

Era molto tempo che Fabiotto aveva dubbi. Ci pensava spesso.
La teologia lo aveva deluso molto. Deluso dagli esponenti, deluso dalle decisioni, deluso dagli eventi. Anche quelli che una volta erano teologici lo avevano deluso quando diventarono patriarcali: passare dal teologico al patriarcale era per deboli, per quei deboli che volevano trovarsi forti tutto insieme senza lottare, ed una volta diventati forti , perseguitare i deboli.
Fabiotto era così amareggiato da non riuscire a definirli vigliacchi e codardi come in molti altri li definirono.
Fabiotto li definì inutili, e dedicare così tanti pensieri alle cose inutili era inopportuno.
Fabiotto pensò subito ad altro.
Pensò che come teologico ha fatto veramente tanto.  Ci aveva messo sempre la faccia e quando gli chiesero di distruggere la chiesa rispose "NO!"
Fabiotto non aveva nulla da rimproverarsi. Se Theos sul serio esiste, avrebbe stretto la mano a Fabiotto e lo avrebbe ringraziato.
Fabiotto aveva solo smesso di credere, alle cose, e alle persone.

12-Jan-1319, 12:39:21   Fabiotto Borgia ha abbandonato la Chiesa Teologica ed è tornato ateo.

Sulla nave diretta a Bursa, Fabiotto ed altri cireneici, ascoltavano Orhan pregare.
Con gioia.

Ernesto Strozzi

• General group
  • Jr. Member
  • *
« Reply #4 on: 12 January, 2019, 09:49:31 PM »
Father Ernesto, having spent most of his time at the Council of Rome, only now realised how deep was the crisis of faith in Cyrene. He shook his head in disbelief. At first it had been only a few of the common folk, but now influential members of the nobility were taking an interest in the Mystic Scrolls as well as the teachings of a man called Orhan. Theos was testing his faith. He must remain firm to the end.

Padre Ernesto, dopo aver trascorso la maggior parte del suo tempo al Concilio di Roma, solo ora si rende conto di quanto profonda sia la crisi di fede nel Cirene. Scuoteva la testa per incredulità. All'inizio c'erano solo poche persone comuni, ma ora i membri influenti della nobiltà erano interessati ai Mystic Scrolls e agli insegnamenti di un uomo di nome Orhan. Theos stava mettendo alla prova la sua fede. Egli deve stare fermo fino alla fine.

Anne De Courtney

• General group
  • Baby Member
  • *
« Reply #5 on: 12 January, 2019, 09:57:08 PM »
Anne went and stood beside Father Ernesto.

"Know that I have always supported you and I will always be a true Theologian. I have been the loyal opposition of the Theological Church. I have a different view of what Theos is saying to the church, but I respect Celestino I for the position that he holds, and I will follow his guidance."

Anne è andata e si è fermata accanto a Padre Ernesto.

"Sappi che ti ho sempre sostenuto e sarò sempre una vera teologa. Sono stata la leale opposizione della Chiesa teologica. Ho una visione diversa di ciò che Theos sta dicendo alla Chiesa, ma rispetto Celestino I per la posizione che occupa, e seguirò la sua guida".